مرموز

آیا کسی می داند چه موقعی می میرد؟

 

 

هیچ کسی از آینده و سرنوشت خود آگاهی ندارد مگر اینکه، امام معصوم باشد که اطلاع بر همه چیز دارد و حتی علم و آگاهی به اجل خود و اجل دیگران دارد،و اصلأ آن امامی که چنین آگاهی را نداشته باشد، او امام نیست.

 

 

و امام صادق (ع) فرمود: آن مرگی که از آن فرار می کنید شما را ملاقات می کند،
و فرمود چنان شمارش می کند عمرتان را که سال و ماه و روز و ساعت و حتی نفس نفس شما را می شمارد، و آنگاه که اجل انسان فرا رسید لحظه ای جلو و عقب ندارد چنانچه خدای متعال می فرماید: «آیه 34 سوره ی اعراف».
راوی می گوید: به امام هشتم گفتم : آیا امام می داند کی میمیرد؟ فرمود: آری، 
 گفتم: آن موقعی که یحیی بن خالد برای پدرت موسی بن جعفر رطب مسموم آورد، می دانست مسموم است و تناول نمود. فرمود: قبل از آن می دانست ولکن در آن لحظه خدا فراموشی به قلبش می اندازد، تا اینکه مقدرات الهی جاری شود.
وبعضی از اولیاء الله از زمان مرگشان با خبر می شوند، و چه بسا در خواب به آنها می گویند که در فلان وقت اجلشان می رسد.
و حتی سلمان و ابی ذرها، علم بلایا و منایا داشتند، یعنی از بلاهائی که بر افراد وارد میشده خبر می دانند، و موقع مرگ افراد را هم می دانستند.



پس بنابراین معنای آیه که می فرماید کسی نمی داند که فردا چه بر سرش می آید، ائمه استثناء هستند، و می شود گفت که سلمان و ابی ذرها هم استثناء هستند، و احتمال دارد معنای آیه این باشد که مردم عادی، لحظه دقیق آن را نمی دانند.



نظرات شما عزیزان:

پریا
ساعت10:51---12 مهر 1392
کوس کش بیشعور اولاغ برو دعا کن به روح مامانم قسم خوردم اس وپیام ندم برات توصیه حساب نکردم باهات
پاسخ:کوره خره من تو انقدر وابسته من هستی که نمی توانی ولم کنی خره من باید با دستور من حرکت کنی


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:,ساعت 1:10 توسط hadi fazeli| |


Power By: LoxBlog.Com